کاشی سرامیک کف که به جای شوفاژ خانه را گرم می کند

کاشی سرامیک کف یک جامد غیر آلی و غیر فلزی است که عمدتاً بر پایه اکسید، نیترید، بورید یا کاربید است که شکل می‌گیرد و سپس در دماهای بالا ثابت می‌شود. سرامیک سخت، شکننده، مقاوم در برابر حرارت و مقاوم در برابر خوردگی است.

سرامیک تقریباً در همه جا مانند آشپزخانه، ظروف آشپزی، سفال، آجر، لوله و غیره استفاده می شود.

بسیاری از سرامیک ها حاوی مخلوطی از پیوندهای یونی و کووالانسی بین خود هستند به همین دلیل است که آنها به شکل کریستالی، نیمه کریستالی و شیشه ای وجود دارند.

سرامیک های اکسید حاوی الیاف اکسیدی هستند که شامل ترکیبی از دی اکسید زیرکونیوم، تری اکسید آلومینیوم و دی اکسید تیتانیوم است.

الیاف اکسید به سرامیک ها کمک می کند تا در برابر اکسیداسیون مقاومت کنند و استحکام و تقویت کنند.

کاشی

سرامیک های آلومینا دارای مقاومت شیمیایی بالا، استحکام بیشتر و مقاومت در برابر دمای بالا هستند سرامیک های آلومینا را می توان از فرم پودر آن تولید کرد و سپس با آن مطابقت داد و سپس در حرارت بیش از حد گرم کرد.

سرامیک های اکسید بریلیوم دارای رسانایی حرارتی خوب، عایق بالا، ثابت دی الکتریک کم، اتلاف متوسط کم و سازگاری فرآیند خوب هستند.

سرامیک های اکسید بریلیوم به عنوان جزئی در شیشه استفاده می شود و از شیشه برای ساخت لوله های اشعه ایکس که برای اهداف پزشکی استفاده می شود استفاده می شود.

سرامیک های اکسید بریلیوم نیز به دلیل پایداری و خواص عایق بودن برای بسته بندی های مایکروویو با قدرت بالا و بسته بندی ترانزیستوری فرکانس بالا استفاده می شوند.

سرامیک های زیرکونیا نسبت به سایر سرامیک ها ترد کمتری دارند و رسانایی حرارتی پایین، عایق حرارتی عالی و مقاومت بسیار بالایی در برابر انتشار ترک دارند.

از آنها برای پوشش های محافظ، خدمات دندانپزشکی و ساخت چاقوهای سرامیکی استفاده می شود.