خواص و مضرات توت فرنگی برای کودکان

توت فرنگی یکی از انواع گیاهان نهان دانه علفی پایا محسوب می شود که در آب و هوای معتدل و گرمسیری پرورش داده می شود.

توت فرنگی به همراه گیاهان شناخته شده ای مانند انجیر و تمشک در راسته گل سرخ سانان دسته بندی می شود.

در ادامه خواص توت فرنگی و مضرات آن و توت فرنگی برای کودکان را بررسی میکنیم.

خواص و مضرات توت فرنگی برای کودکان

خواص و مضرات توت فرنگی

خواص و مضرات توت فرنگی توت فرنگی یک میوه قرمز رنگ آبدار و مخروطی شکلی می باشد که به خانواده رز تعلق دارد.

توت فرنگی از میوه‌هایی است که دانه های آن از خارج دیده می شود، این میوه در شکل ها اندازه ها و رنگ های مختلف وجود دارد قرمز پررنگ تا صورتی و سفید و زرد می باشد.

این میوه معمولاً شیرین و آبدار است، توت فرنگی به دلیل طعم خوبی که دارد بسیار پرطرفدار است از این میوه برای بخش های مختلف خوراکی و سالاد استفاده می شود.

توت فرنگی خواص زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

جلوگیری از رشد قارچ= یکی از بهترین خواص توت فرنگی این است که از رشد قارچ ها جلوگیری می کند

ضد التهابی= توت فرنگی دارای آنتی اکسیدان فیتوکمیکال می باشد که برای مبارزه با بیماری های التهابی مثل آسم ،سرطان، آرتروز و آترواسکلروز موثر است.

توت فرنگی سی آر پی را که باعث به وجود آمدن التهاب می‌شود، کاهش میدهد.

همچنین این میوه نشانه های آلرژی مانند آبریزش از چشم را از بین می برد.

سلامت قلب و عروق=

توت فرنگی یک میوه عالی برای سلامت قلب می باشد. این میوه ی خوشمزه و آبدار دارای الاژیک اسید و فلاونوئید می باشد که برای سلامت قلب موثر است. توت فرنگی با کلسترول بد خون مقابله می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

تنظیم و کاهش فشار خون=

میوه توت فرنگی حاوی پتاسیم است که فشار خون را تنظیم می کند و اثرات منفی سدیم را که باعث بالا رفتن فشار خون میشود کاهش میدهد.

محافظت و سلامت مفاصل=

رادیکال های آزاد در بدن باعث ایجاد بیماری های مختلف می شوند ، همچنین رادیکال های آزاد باعث کاهش مایع مفصلی شده و سبب زیاد شدن سموم بدن می شوند ، آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و سلامت مفاصل را زیاد می کند. برای پیشگیری از آرتریت نیز موثر است.

رژیم و لاغری با توت فرنگی=

توت فرنگی دارای مقدار کمی قند،کالری و سدیم است.این میوه کاملا بدون چربی می باشد، قند موجود در توت فرنگی بسیار کم است این میوه دارای نیترات است که باعث افزایش جریان خون و اکسیژن می شود همچنین وزن را کاهش می‌دهد، نیترات مانع از خسته شدن پس از ورزش های سنگین است.

توت فرنگی برای مغز=

میوه های کمی وجود دارد که به اندازه توت فرنگی برای مغز مفید باشد علت این امر وجود آنتی اکسیدان های زیادی است که در این میوه وجود دارد،این آنتی اکسیدان ها از سلولهای مغز در برابر رادیکال‌های آزاد مراقبت میکنند؛ همچنین آنتی اکسیدان ها باعث تغییر مسیر نورون های مغزی شده که باعث بهبود سلامت مغز می شود.

تحقیقاتی که دانشمندان انجام دادند که نشان می دهد که مصرف توت فرنگی برای جلوگیری از زبان عقل در زنان مسن بسیار موثر است و باعث انداختن تاخیر انداختن پیری مغز می شود.

(یک فنجان توت فرنگی بهترین میان وعده برای انسان است) همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که مصرف خیلی زیاد توت فرنگی ممکن است باعث ایجاد اختلالات کلیوی یا کیسه صفرا شود.

خواص توت فرنگی برای سفید کردن دندان ها=

توت فرنگی دارای ترکیبات اسید مالیک می باشد که برای سفید کردن دندان ها موثر است.

توت فرنگی را له کنید و با جوش شیرین ترکیب کنید ، ترکیب به دست آمده را روی دندان بمالید و به مدت ۵ دقیقه مسواک بزنید و سپس با آب بشویید.

خواص توت فرنگی برای سرماخوردگی=

مقادیر بالای ویتامین C موجود در توت فرنگی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به درمان تب، سرفه و سرماخوردگی می شود.

این میوه سرشار از ویتامین ث می باشد که مقدار آن در توت فرنگی بیشتر از هر نوع میوه و مرکبات دیگر است.

توت فرنگی برای کودکان

 توت فرنگی برای کودکان توت فرنگی یک منبع غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است و برای تغذیه نوزادان و کودکان مفید است.

اما توجه داشته باشید که توت فرنگی به دلیل اینکه ممکن است در برخی نوزادان باعث آلرژی شود نباید به نوزادان زیر ۶ ماه داده شود.

توت فرنگی میوه ای نرم است که به راحتی از گلو پایین می رود مواظب باشد که کودک شما آن را درسته قورت ندهد، چون می تواند باعث خفگی شود.

توجه داشته باشد که اگر علائم آلرژی مانند ورم، اسهال و استفراغ، حالت خفگی و زخم اطراف دهان نوزاد یا کودک مشاهده کردید سریع به پزشک کراجعه کنید.

شما می توانید توت فرنگی را به صورت پوره توت فرنگی، اسموتی و آب توت فرنگی به نوزادان و کودکان بدهید.

توت فرنگی منبع خوب کلسیم و فسفر برای کودکان است=

توت فرنگی مقدار قابل توجهی از کلسیم و فسفر را فراهم می کند. رشد کودک شما بستگی به میزان کلسیم مصرفی آن در هر روز دارد.

همانطور که همه ما می دانیم، کلسیم برای رشد استخوان و همچنین برای توسعه و عملکرد عضلات، قلب و عصب ضروری است.

از سوی دیگر، فسفر نیز در توسعه استخوان همراه با بهبود هضم، تجزیه پروتئین، ترمیم سلول ها و واکنش های شیمیایی مختلفی که در بدن وجود دارد، کمک می کند.

توت فرنگی موجب رشد کودکان می شود=

اگر توت فرنگی را له کنید و در آب بریزید، نوشابه ای به دست می آید که برای درمان تب هایی که با بیماری های التهابی همراه می باشد، بسیار مفید است.

این میوه به علت دارا بودن مقادیر کافی کلسیم و فسفر، در رشد و نمو کودکان و نوجوانان، استحکام دندان ها و ترمیم شکستگی استخوان ها بسیار مؤثر است.

توت فرنگی منبع خوب فولات برای کودکان=

توت فرنگی منبع خوبی از فولات یا اسید فولیک است. اسید فولیک برای نوزادان و کودکان نوپا بسیار مهم است. فولات به تولید گلبول های قرمز و مفید برای توسعه مغز کمک می کند.

(زنان باردار برای سلامت جنین خود میتوانند از توت فرنگی استفاده کنند)

توت فرنگی از کبد کودکان محافظت می کند=

کبد یکی از ارگانیزم های مهم بدن ماست. برای محافظت از کبد، به کودک خود توت فرنگی بدهید. توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدان است که از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند که موجب آسیب به کبد می شود.