قهوه استارباکس در ترکیه موجب رشد اقتصادی کشور شد

اکثر مردم روز خود را با یک فنجان قهوه استارباکس در ترکیه شروع می کنند. بسیاری از مردم نیز کار روزانه خود را با قهوه به پایان می‌رسانند. به این ترتیب، نوشیدن قهوه بخش مهمی از زندگی روزمره مدرن است.

گفته شده است که قهوه نیروی محرکه ای برای انسان ها برای توسعه علم است، زیرا تأثیر هشدار دهنده ای بر مغز انسان دارد. با این حال، برخی از افراد گزارش می دهند.

ضربان قلب نامنظم یا سردرد را تجربه می کنند و بنابراین تمایلی به نوشیدن قهوه ندارند، که نشان دهنده تنوع فردی در عدم تحمل قهوه است. هدف از این بررسی، خلاصه ای از اثرات قهوه بر سلامت انسان است.

حداقل 1200 سال است که قهوه جایگاه مهمی در جامعه بشری داشته است. مصرف آن که احتمالاً از شمال شرقی آفریقا سرچشمه می گیرد، در قرن پانزدهم به خاورمیانه و از آنجا به اروپا گسترش یافت.

پس از نفت، قهوه به دومین کالای با ارزش در سراسر جهان تبدیل شده است. امروزه قهوه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی های فعال دارویی است و مصرف آن به بخشی منظم از زندگی روزمره در سراسر جهان تبدیل شده است.

تخمین زده می شود که بیش از نیمی از آمریکایی ها هر روز قهوه می نوشند. میانگین مصرف برای یک فرد در جامعه اروپا 5.1 کیلوگرم در سال است که مشابه مصرف در ایالات متحده است.

در واقع، قهوه مخلوط پیچیده ای از مواد شیمیایی است و منبع اصلی کافئین در بسیاری از جمعیت ها است. با این حال، همچنین حاوی هزاران ماده شیمیایی مختلف از جمله کربوهیدرات ها، لیپیدها، ترکیبات نیتروژن دار، ویتامین ها، مواد معدنی، آلکالوئیدها و ترکیبات فنلی است.

اگرچه کافئین جزء اصلی قهوه است، محتوای آن بسیار متغیر است. بین 30 میلی گرم تا 175 میلی گرم در یک فنجان (150 میلی لیتر) قهوه آماده شده در خانه. کافئین پرمصرف ترین داروی روانگردان در سراسر جهان است.

به نظر می رسد که بیشتر اثرات بیولوژیکی خود را از طریق تضاد گیرنده آدنوزین اعمال می کند. آدنوزین یک تعدیل کننده عصبی بازدارنده درون زا است که باعث ایجاد احساس خواب آلودگی می شود.