عسل طبیعی بندرعباس موجب مرگ خرسی در باغ وحش شد

عسل نقش اساسی در حفظ دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی و رشد مناسب آنها دارد و همچنین در تقویت و محافظت از لثه ها نقش دارد.

عسل طبیعی بندرعباس حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است.در واقع یکی از آنتی اکسیدان های منحصر به فرد به نام پینوسمبرین تنها در عسل یافت می شود.

آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در پیشگیری از سرطان و جلوگیری از تکثیر سلول های سرطانی به ویژه در موارد سرطان مری دارند.

درمان سرفه: بر اساس بسیاری از تحقیقات، عسل یک درمان موثر و بی خطر برای سرفه کودکان از داروهای بدون نسخه است و به رفع عفونت های خلط و گلو و رفع سرفه کمک می کند، بنابراین در ساخت بسیاری از داروهای سرفه گنجانده شده است.

افزایش و افزایش هموگلوبین خون: بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که عسل نقش موثری در تنظیم فشار خون و افزایش هموگلوبین موجود در آن دارد.

عسل

یک انتخاب خوب برای ورزشکاران: عسل منبع انرژی برای بدن و بالا بردن سطح قند خون (گلوکز) در مدت کوتاهی است و از این رو بهترین گزینه برای تامین انرژی ورزشکاران و کمک به تمرین و تلاش بدنی به آنها می باشد.

همچنین استفاده از آن به عنوان منبع کربوهیدرات در حین ورزش به بهبود قابل توجه عملکرد به خصوص در مسابقات استقامتی و دوچرخه سواری کمک می کند.

درمان زخم و سوختگی: عسل حاوی آنزیمی است که مسئول تولید پراکسید هیدروژن است که آن را برای درمان زخم‌ها، تسکین درد، ضدعفونی کردن آن‌ها و جلوگیری از رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها با ایجاد یک محیط اسیدی مفید می‌کند و در نتیجه از التهاب جلوگیری می‌کند.

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که استفاده موضعی از عسل در سوختگی‌های سطحی به بهبود وسیع و مؤثر آن‌ها کمک می‌کند و به بهبود سریع‌تر زخم‌ها کمک می‌کند.

انواع مختلفی از عسل وجود دارد و همه آنها دارای فواید بسیاری برای سلامتی هستند، اما برخی از فواید عسل وجود دارد که می توان به ویژه از عسل خام و غیر پاستوریزه که در معرض حرارت زیاد قرار نگرفته و برخی از مواد مغذی را از بین می برد، به دست آورد.