جک دیسک کشاورزی که به عنوان بشقاب در رستوران های لوکس کاربرد دارد

دستگاه جک دیسک کشاورزی به شما این امکان را می دهد که به سرعت اجسام مختلف را بلند کنید که وزن آنها می تواند به چندین تن برسد. اصل عملکرد جک دیسک هیدرولیک نورد را می توان به شرح زیر توصیف کرد:

برای بلند کردن بار، اولین قدم این است که اهرم را فعال کنید. در عین حال، نیروی انتقالی کم است، قادر است فشار مورد نیاز برای باز کردن شیر را ایجاد کند.

پس از باز کردن شیر، مایع از محفظه ذخیره وارد محفظه کار می شود. اگر در لحظه برداشتن اهرم فشاری وجود نداشته باشد، شیر بسته می شود و احتمال برگشت روغن از بین می رود.

هنگام پر کردن محفظه کار جک دیسک  پیستون به تدریج بالا می رود. دیواره های سیلندر برای باری طراحی شده اند که به طور مستقیم با وزن سازه در حال بلند شدن متناسب است.

جک

برای اینکه پیستون به پایین ترین نقطه خود برگردد، شیر قطع باید باز شود. فشار وارد شده به سازه باعث می شود روغن به داخل محفظه انباشته فشرده شود. جک دیسک هیدرولیک طبق قانون پاسکال کار می کند، پیستون برخی از آنها نه با یک اهرم، بلکه توسط مکانیزم دیگری هدایت می شود.

توصیه می شود جک دیسک های هیدرولیک مدرن را با توجه به شاخص های زیر طبقه بندی کنید: دامنه، مشخصات فنی و نوع (شکل) ساخت. دامنه کاربرد الزاماتی را بر مشخصات فنی و شکل طراحی تحمیل می کند.

طراحی جک دیسک هیدرولیک بر اساس وظایف تعیین می شود. اصولاً از انواع زیر هستند:

برای افزایش ارتفاع از جک دیسک تلسکوپی استفاده می شود. از یک پیستون تلسکوپی جمع شونده به عنوان میله کار استفاده می کند.

برای افزایش ظرفیت بار، پیستون دوم در طراحی جک دیسک گنجانده شده است. چنین جک هایی دو میله ای نامیده می شوند.
در مراکز خدمات خودرو، در انبارهایی که نیاز به بلند کردن بار از ارتفاع کم است، به اصطلاح از جک دیسک های غلتکی استفاده می شود.