با شلنگ باد کمپرسور اتومبیل شما دیگر نیاز به کارواش ندارد

اغلب شلنگ باد کمپرسور که به همراه کمپرسور عرضه می شوند، کیفیت مناسب و مشخصات فنی مناسبی ندارند. یک محصول بی کیفیت بسیار سریع فرسوده می شود، که می تواند منجر به عواقبی مانند پارگی در حین کار شود.

برای جلوگیری از انواع عواقب، لازم است قبل از خرید شلنگ باد کمپرسور مشخص شود که کدام یک برای انجام نوع کار مورد نظر مورد نیاز است.

برای انتخاب شیلنگ هوای مناسب، پارامترهای زیر باید تعیین شوند:

دمای هوا که قصد دارید در آن کار کنید
فشار خروجی
نوع اتصال روی کمپرسور
طول شلنگ بهینه

پارامترهایی که توسط آن مشخصات شلنگ باد کمپرسور عیین می شوند عبارتند از فشارهای عملیاتی و ترکیدگی حداقل و حداکثر دما برای استفاده، مقاومت شکست و قطرهای داخلی و خارجی. در مورد انواع و مواد، شیلنگ می تواند:

مارپیچ (دارای طول مشخصی است که توسط سازنده مشخص شده است)
مستقیم (طول بستگی به نیاز خریدار دارد)
لاستیک تقویت شده
فشار بالا، همچنین تقویت شده (ساخته شده از پلی آمید)
سبک وزن (مواد پلی اورتان)

شلنگ

اطلاعات بیشتر در مورد لاستیک، پلی اورتان و پلی آمید از موادی است که شیلنگ از آن ساخته شده است که عمر مفید استفاده، انعطاف پذیری و استحکام بستگی دارد.

مقاوم ترین آنها در برابر تنش های مکانیکی محصولاتی هستند که از لاستیک و انواع آن ساخته شده اند که علاوه بر این با رزوه های مختلف تقویت می شوند. تنها عیب آن وزن قابل توجه است که به همین دلیل کار کردن نسبتاً دشوار است.

اگر از سیاست قیمت‌گذاری پیش برویم کم‌هزینه‌ترین شلنگ باد کمپرسور خواهد بود، که همچنین بسیار سبک‌تر از شیلنگ‌های لاستیکی هستند.

نقطه ضعف قابل توجه شلنگ باد کمپرسور کیفیتی مانند عدم انعطاف کافی در زمان استراحت است. این اغلب منجر به تشکیل ترک می شود.

شلنگ باد کمپرسور ساخته شده از پلی آمید از نظر عملکرد میانگین طلایی هستند. این ماده نسبت به پلی اورتان بادوام تر و انعطاف پذیرتر و از لاستیک بسیار سبک تر است.

علاوه بر این محصولات پلی آمیدی اغلب با نخ های طبیعی یا مصنوعی برای استحکام بیشتر تقویت می شوند.