استفاده از مستربچ فلور در پرکردن منافذ باز دیوارهای آجری

اکثریت قریب به اتفاق جهان امروز ما تحت پوشش مستربچ فلور قرار گرفته است. شما به راحتی می توانید موارد مستربچ را در اطراف خود کشف کنید.

بنابراین ما قصد داریم در این پست واضح ترین و جامع ترین توضیح را در مورد مستربچ ارائه دهیم که همه چیز از تعاریف آن گرفته تا کاربردهای آن را در بر می گیرد.

مستربچ یا مستربچ پلاستیکی، گلوله های پلاستیکی غلیظی است که از رزین حامل، پرکننده های پلاستیکی، رنگ برای پلاستیک و سایر مواد افزودنی تشکیل شده است. کلمه “مستربچ” به معنای مخلوط اصلی است.

مستربچ در تولید پلاستیک برای 3 هدف اصلی استفاده می شود:
– کاهش میزان رزین مورد نیاز
– رنگ آمیزی محصولات پلاستیکی
– افزایش خواص عملکردی محصولات پلاستیکی

بر اساس این عملکردها، مستربچ ها به 3 دسته اصلی تقسیم می شوند: مستربچ رنگی، مستربچ افزودنی و مستربچ پرکننده.

مستربچ رنگ چیست؟ مستربچ رنگ (همچنین به عنوان کنسانتره رنگ شناخته می شود)، گلوله های غلیظ پلاستیکی است که برای رنگ آمیزی محصولات پلاستیکی استفاده می شود.

مستربچ

به طور معمول، دو جزء اصلی در مستربچ رنگ وجود دارد که عبارتند از رنگ‌ها و رزین حامل مخصوص پلیمر. به غیر از آن، برخی از فرمول‌های ویژه حاوی افزودنی‌های پردازشی مانند روی، روغن، موم و غیره و یا پرکننده‌ها هستند.

مستربچ رنگی تقریباً در هر جنبه ای از زندگی با طیف وسیعی از کاربردها به طور گسترده استفاده می شود. ظاهری رنگارنگ و چشم نواز برای محصولات نهایی ایجاد می کند، بنابراین به آنها کمک می کند الزامات زیبایی شناختی را پوشش دهند.

برای تولید مستربچ رنگی، تولیدکنندگان ابتدا رنگدانه صنعتی، رزین پایه و سایر افزودنی ها را طبق فرمول به خوبی بررسی شده مخلوط می کنند.

سپس این ترکیب به مدت 10 دقیقه توسط میکسر با سرعت بالا مخلوط می شود. سپس از اکسترودر عبور داده می شود و در یک ورق ریخته می شود. در نهایت، سازندگان ترکیب را خنک می‌کنند و سپس آن را از طریق کاتر می‌گذرانند تا به ذرات مستربچ برش دهند.

سپس مستربچ رنگ تمام شده با گرانول های پلاستیکی اولیه و سایر مواد افزودنی به مخلوطی از مواد پلاستیکی مخلوط می شود.

این مخلوط بسته به شکل محصول مورد نیاز مشتریان (قالب‌گیری تزریقی، اکستروژن، فیلم دمنده …) تحت فناوری‌های پردازش متفاوتی قرار می‌گیرد.