لنت ترمز دیسکی دوچرخه فلش جان پسر بچه ای را نجات داد

ناگفته نماند که لنت ترمز دیسکی دوچرخه فلش یکی از مهمترین اجزای دوچرخه شما می باشد. لنت‌های ترمز شما که به آن بلوک‌های ترمز یا کفشک ترمز نیز گفته می‌شود قطعات بسیار مهمی هستند، زیرا نقش مهمی در نحوه کارآمدی سیستم ترمز شما، به‌ویژه در شرایط مرطوب دارند.

همه لنت های ترمز به عنوان یک “جزئی مصرفی” در نظر گرفته می شوند، به این معنی که به مرور زمان فرسوده می شوند و نیاز به تعویض دارند.

لنت‌های ترمز قدیمی یا فرسوده به درستی کار نمی‌کنند، بنابراین ایمنی به خطر می‌افتد یا حتی ممکن است به دوچرخه‌تان آسیب برساند، بنابراین ارزش دارد که از لنت‌های ترمز خود آگاه باشید و مرتباً آنها را از نظر سایش بررسی کنید.

دو نوع اصلی لنت ترمز وجود دارد که منعکس کننده دو دسته اصلی سیستم ترمز چرخه ای است ترمزهای رینگ و ترمز دیسکی.

لنت ترمز رینگ: ترمزهای رینگ از لبه چرخان چرخ به عنوان سطح ترمز استفاده می کنند.لنت‌های ترمز در انتهای دو بازوی معلق ترمز نصب می‌شوند و با کشیدن اهرم یا کابل ترمز، لنت‌های ترمز روی دو طرف رینگ فشرده می‌شوند و سرعت دوچرخه را کاهش می‌دهند.

لنت ترمز

ترمزهای رینگ به طور گسترده در دوچرخه‌های BMX، جاده‌ای و شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل وزن سبک و سادگی مکانیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع مختلفی وجود دارد که دو نوع اصلی ترمزهای کالیپر و کنسول هستند، بنابراین باید بر اساس آن لنت را انتخاب کنید.

لنت ترمز دیسکی: به جای استفاده از رینگ به عنوان سطح ترمز، ترمزهای دیسکی از یک دیسک فلزی مدور نصب شده بر روی توپی چرخ استفاده می کنند.این دیسک از طریق یک کالیپر که شامل لنت های ترمز است می چرخد.

با فشردن اهرم ترمز، لنت ها روی روتور اعمال می شود و اصطکاک حاصله باعث کاهش سرعت دوچرخه می شود. ترمزهای دیسکی معمولا در دوچرخه های MTB و همچنین برخی از دوچرخه های جاده ای یافت می شوند.

هنگامی که لنت ترمز شما از نقطه خاصی ساییده می شود ممکن است شیارهای ساییدگی یا نشانگرهای دیگری روی لنت ها وجود داشته باشد که به شما بگوید زمان تمام شده است وقت آن است که روی یک مجموعه جدید سرمایه گذاری کنید.