شوید خشک در بازار توانسته بیماری قلبی را درمان کند

فواید سلامتی شوید خشک در بازار از ترکیبات آلی، ویتامین ها و مواد معدنی آن ناشی می شود.

اینها شامل مونوترپن‌های قوی مانند لیمونن، کارون و آنتوفوران و همچنین فلاونوئیدهایی مانند ویسینین و کامفرول است. در مورد ویتامین ها و مواد معدنی، شوید دارای مقدار قابل توجهی ویتامین A و ویتامین C و همچنین مقداری اسید فولیک، آهن و منگنز است.

هضم: شوید به خودی خود یک پیش غذا است و به همین دلیل به طور گسترده در آماده سازی های آشپزی استفاده می شود.

اسانس‌های موجود در داخل، ترشح صفرا و شیره‌های گوارشی را تحریک و فعال می‌کنند. این روغن ها همچنین حرکات پریستالتیک روده را تحریک می کنند و دفع مدفوع را تسهیل می کنند و در نتیجه یبوست را برطرف می کنند.

بی خوابی: اسانس های موجود در گیاهان دارای خواص ویژه و قدرتمندی هستند. محرک، آرام بخش و خواب آور هستند، یعنی محرک و در عین حال آرام بخش هستند. اسانس های شوید نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

شوید

فلاونوئیدها و ویتامین‌های B کمپلکس موجود در اسانس‌های آن، از آنجایی که به طور طبیعی محرک هستند، ترشح آنزیم‌ها و هورمون‌های خاصی را فعال می‌کنند که اثرات تسکین‌دهنده و خواب‌آور دارند و در نتیجه به افراد کمک می‌کنند تا خواب شبانه خوبی داشته باشند.

سلامت استخوان: محتوای کلسیم شوید به این معنی است که یک عنصر مهم در محافظت در برابر تجزیه استخوان و از دست دادن تراکم مواد معدنی است.

پوکی استخوان سالانه میلیون ها نفر را درگیر می کند، کلسیم و سایر مواد معدنی ضروری عناصر کلیدی در رشد و رشد مناسب استخوان ها و همچنین بازسازی استخوان های آسیب دیده هستند.

دیابت: شوید از دیرباز با دیابت و مدیریت سطح انسولین مرتبط بوده است. علیرغم اینکه تحقیقات در این زمینه به ویژه در افراد انسانی تا حدودی محدود است، مطالعات نشان داده اند که می توانند به کاهش نوسانات لیپیدهای سرم و سطوح انسولین در دیابت ناشی از کورتیکواستروئید کمک کنند.

گاز اضافی: شوید به عنوان یک داروی ضد عفونی کننده شناخته شده می تواند به جلوگیری از مشکلات دردسرساز ناشی از گاز اضافی کمک کند.

این نه تنها یک نگرانی شرم آور است که در انظار عمومی تجربه می شود، بلکه اگر گاز همچنان به تجمع خود ادامه دهد، در صورتی که اندام های ظریف در حفره قفسه سینه را تحت فشار قرار دهد، در واقع می تواند به وضعیت خطرناکی تبدیل شود.

یک ماده ضد نفخ، گاز را وارد دستگاه گوارش می کند و به آن اجازه می دهد تا با خیال راحت از بدن خارج شود.