ساعت چرم مردانه موجب کاهش استرس می شود

اعتقاد بر این است که سربازان بریتانیایی که در جنگ های برمه و بوئر در پایان قرن نوزدهم شرکت کردند اولین کسانی بودند که از ساعت چرم مردانه استفاده کردند.

این بند های چرمی که «مچ بند» نامیده می شوند، یک فنجان برای نگه داشتن ساعت چرم جیبی داشتند.

در دهه 1890 چندین شرکت مچ بندهای چرمی برای سربازان تولید می کردند و حتی آنها را بهبود می بخشیدند مانند اضافه کردن قطب نما به بند برای ناوبری. چنین ساعت های چرمی اغلب تحت نام “کمپین” یا “سرویس” فروخته می شدند.

درست زمانی که سربازانی که از جنگ بازمی‌گشتند به پوشیدن تی‌شرت‌های دولتی و لباس‌های خاکی ادامه دادند، کهنه‌سربازان جنگ‌های برمه و بوئر احتمالاً هنگام بازگشت به خانه همچنان از ساعت‌های مچی خود استفاده می‌کردند.

مردان غیرنظامی که دیدند این کهنه سربازان خشن و دست و پا چلفتی لباسی را می پوشند که زمانی یک ویژگی زنانه محسوب می شد، شروع به پیروی از آنها کردند.

این بند های چرمی که «مچ بند» نامیده می شوند، یک فنجان برای نگه داشتن ساعت جیبی داشتند. در دهه 1890، چندین شرکت مچ بندهای چرمی برای سربازان می ساختند و حتی آنها را بهبود می بخشیدند، مانند اضافه کردن قطب نما به بند برای ناوبری.

ساعت

درست همانطور که سربازانی که از جنگ جهانی دوم باز می گشتند به پوشیدن تی شرت های دولتی و لباس های خاکی ادامه دادند کهنه سربازان جنگ های برمه و بوئر احتمالاً هنگام بازگشت به خانه همچنان از مچ دست های چرمی خود استفاده می کردند.

مردان غیرنظامی که دیدند این کهنه سربازان خشن و دست و پا چلفتی لباسی را می پوشند که زمانی یک ویژگی زنانه محسوب می شد، شروع به پیروی از آنها کردند.

شکل 3 جک لندن، نویسنده و خبرنگار جنگ، در مزرعه خود در کالیفرنیا یک ساعت مچی با ساعت جیبی پوشیده بود.

با مشاهده اینکه مردان به ویژه سربازان ساعت‌های جیبی را روی مچ خود می‌بندند، چندین شرکت در اواخر قرن نوزدهم شروع به ساخت ساعت‌هایی کردند که به‌طور خاص برای این منظور طراحی شده بودند.

Girard-Perregaux اولین شرکتی بود که ساعت‌های مچی را به طور خاص برای مردان – به‌ویژه برای ملوانان نیروی دریایی امپراتوری آلمان به‌طور انبوه تولید کرد.

شرکت ساعت واتربری که اکنون با نام Timex شناخته می شود نیز در همان زمان شروع به فروش ساعت های مچی مردانه کرد.

در سال 1907 جواهرساز لویی کارتیه برای دوست خود، هوانورد برزیلی آلبرتو سانتوس دومونت، ساعت مچی طراحی کرد که آن را سانتوس نامید.