خوردن بادام درختی خام با پوست روند پیری را کند می کند

همانطور که می دانید بادام درختی خام با پوست برای سلامت مغز و بهبود عملکرد ذهنی. مدل مغز انسان وجود توکوفرول، اسیدهای چرب تک و چند غیراشباع، اسید فولیک، ریبوفلاوین، ال کارنیتین و پلی فنول ها به پیشگیری یا به تأخیر انداختن شروع بیماری های شناختی مرتبط با افزایش سن و فراموشی کمک می کند.

طبق یک مطالعه خوردن بادام به مدت 28 روز حافظه را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. همچنین پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای و خوردن آجیل، زیتون، گوجه فرنگی، سیر، اسفناج، نخود و مارچوبه به سلامت مغز کمک می کند.

به همین دلیل است که توصیه می شود بزرگسالان یا افراد مسن هر نوع آجیل را چندین بار در هفته مصرف کنند و از این طریق از زوال عقل و بیماری آلزایمر پیشگیری کنند.

نکته جالب این است که محتوای بالای ویتامین E در این محصول باعث بهبود حافظه کلامی، روان گفتار و توانایی به یاد آوردن سریع اطلاعات مختلف می شود.

وجود فنیل آلانین در آجیل که سپس به تیروزین تبدیل می شود و برای تولید دوپامین و سایر مواد شیمیایی استفاده می شود، حافظه، توجه را بهبود می بخشد و به حل سریعتر مشکلات مختلف کمک می کند.

بادام

برای حفظ بینایی و سلامت چشم، باید ویتامین ها و مواد معدنی را مصرف کنید که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند.

از جمله ویتامین های C و E، روی، اسیدهای چرب امگا 3 و کاروتنوئیدها هستند. همه این ریزمغذی ها پتانسیل اثرگذاری بر التهاب و استرس اکسیداتیو را دارند که هر دو بر سلامت چشم شما تأثیر می گذارند.

در مورد دژنراسیون ماکولا، غلظت بالایی از رادیکال های آزاد وجود دارد که می تواند به DNA و پروتئین های این سلول ها آسیب برساند. آنتی اکسیدان ها فقط می توانند در برابر وقوع دژنراسیون ماکولا محافظت کنند.

اسیدهای چرب امگا 3 به ویژه اسید دوکوزاهگزانوئیک با التهاب چشم مبارزه می کنند.

بنابراین خوردن بادام درختی می تواند از کاهش بینایی، دژنراسیون ماکولا و سایر بیماری های چشمی جلوگیری کند. اگرچه مقدار کمی از این محصول شما را از بیماری های چشمی درمان نمی کند، اما می تواند از بروز آنها جلوگیری کند.