خودکشی با مایع ظرفشویی بینگو زندگی زنی را جاودانه کرد

محلول ممایع ظرفشویی بینگو و آب ممکن است برای از بین بردن لکه های قهوه، چای، روغن زیتون، نوشابه و آب میوه از پارچه ها استفاده شود. یک برند مایع ظرفشویی برای از بین بردن لکه های دستمال پارچه ای سفید یا کم رنگ استفاده شده است.

مایع ظرفشویی برای درمان پرندگان آسیب دیده از نشت نفت استفاده شده است. پس از نشت نفت اکسون والدز در سال 1989 مرکز تحقیقات بین المللی نجات پرندگان صدها مورد مایع ظرفشویی دریافت کرد که برای تمیز کردن پرندگان و سایر حیوانات آلوده به روغن ریخته شده استفاده می شد.

مایع ظرفشویی بیشتری در جریان نشت نفت Deepwater Horizon به مرکز تحقیقات بین المللی نجات پرندگان و مرکز پستانداران دریایی اهدا شد.

برخی از برندهای صابون ظرفشویی که برای حمایت از پرندگان روغنی در طول نشت دیپ واتر هورایزن اهدا شده اند، به دلیل نفتی بودن مورد انتقاد قرار گرفته اند.

در مطالعه باغ وحش آلاسکا در صورتی که نشت در قطب شمال اتفاق بیفتد، صابون ظرف به عنوان یک ماده حذف کننده روغن روی خز خرس قطبی آزمایش شده است.

اثرات شستشوی منظم ظروف بر عملکرد مانع لایه شاخی همانطور که توسط از دست دادن آب از طریق اپیدرمی (TEWL) و پارامترهای عینی و ذهنی پوست تعیین می‌شود در یک آزمون استفاده که توسط 18 داوطلب سالم انجام شد مورد بررسی قرار گرفت.

مایع

دست ها در یک محلول 0.05٪ از یک محصول تجاری ظرفشویی (سه بار در روز، به مدت 15 دقیقه، در دمای 37 درجه سانتیگراد) در مدت 3 هفته خیس شدند.

یک دست بدون محافظ بود و دست دیگر با یک دستکش لاستیکی تجاری محافظت می شد. TEWL در 18/13 داوطلب در 2 هفته اول مطالعه بیش از 25 درصد بالاتر از سطح پایه در دست‌های در معرض دید افزایش یافت.

علائم عینی پوست (اریتم، پوسته پوسته شدن، شقاق) و علائم ذهنی (خارش، خشکی، هوشمندی) تقریباً به طور انحصاری در افراد با افزایش قابل توجه TEWL رخ داد و 1-2 هفته پس از اوج مقادیر TEWL برجسته‌تر بود.

بین نمرات تجمعی علائم نسبی و تغییرات TEWL همبستگی بسیار معناداری وجود داشت. افزایش TEWL و نمرات علائم با سابقه آلرژی استنشاقی و یا افزایش سطح IgE سرم ارتباطی نداشت.

سه داوطلب که بالاترین افزایش مقادیر TEWL و شدیدترین واکنش‌های بالینی را نسبت به مواد شوینده نشان داده بودند تحت آزمایش کنترلی قرار گرفتند که در آن یک دست در آب گرم و طبق همان پروتکل آزمایشی خیس شده بود.