با کمربند چرم وزنه برداری هیچوقت بازنده نمی شوید

بستن کمربند چرم وزنه برداری در واقع قدرت یا رشد عضلانی شما را افزایش می دهد. طبق برخی تحقیقات، بستن کمربند حداقل برای تمرینات پایین تنه مانند اسکات به افزایش همه موارد فوق کمک می کند.

اگر مجلات علمی مطالعات کمربند وزنه برداری را بررسی کنید، برای یافتن مطالعاتی در مورد تأثیر بستن کمربند بالابر روی حداکثر قدرت یک تکرار مشکل خواهید داشت.

بنابراین، زمانی که گروه تحقیقاتی ویدر را اداره می کردم، تصمیم گرفتم خودم چنین مطالعه ای را انجام دهم. ما 12 بالابر آموزش دیده داشتیم که حداقل به مدت 5 سال به طور مداوم اسکوات انجام می دادند، اسکات یک تکراری را با کمربند و بدون کمربند در دو نوبت جداگانه در آزمایشگاه انجام دادند. 

کمربندی که می بستند یک کمربند به سبک پاورلیفینگ بود که دور تا دور آن 4 اینچ بود. ما متوجه شدیم که کمربند به این بالابرها اجازه می‌دهد به طور متوسط ​​10 پوند بیشتر از زمانی که کمربند را نمی‌بندند، چمباتمه بزنند.

کمریند

مطالعات دیگر گزارش کرده‌اند که سرعت تکرارهای انجام شده در اسکوات در زمانی که آزمودنی‌ها از کمربند استفاده نمی‌کردند، حدود 10 درصد سریع‌تر بود. 

این به ویژه در تکرارهای بعدی یک ست صادق بود. این نشان می دهد که بلند کردن کمربندها ممکن است به افزایش قدرت عضلانی کمک کند و به حفظ بهتر آن قدرت در طول یک ست کمک کند.

برخی تحقیقات همچنین نشان داده اند که بستن کمربند بالابر در حین اسکات باعث افزایش فعالیت عضلانی عضلات چهارسر ران و همسترینگ می شود. داشتن فعالیت عضلانی بیشتر در طول تمرین می تواند به رشد بهتر عضلات در طولانی مدت کمک کند.

به دلیل داشتن نیم مهره باید در تمرینات زیادی کمربند ببندم. اساساً، یکی از مهره‌های من بخش بزرگی از استخوان را از دست داده است، بنابراین من از هر وسیله‌ای مانند کمربند استفاده می‌کنم که می‌تواند به افزایش پایداری ستون فقرات در طول بلند کردن سنگین کمک کند.

با این حال، من به شدت توصیه می‌کنم که ورزشکاران عمومی از کمربند برای تمریناتی مانند اسکات، ددلیفت، تمیز کردن، قاپ زدن و ردیف‌های خمیده استفاده کنند.

 همچنین ممکن است بخواهید از کمربند برای تمرینات پرس روی سر ایستاده استفاده کنید. حتماً در تلاش‌های سنگین و نزدیک به حداکثر که تعداد تکرارها به 1 تا 3 تکرار می‌رسد، از کمربند استفاده کنید.

برای به دست آوردن حداکثر سود، باید از تسمه بالابر به درستی استفاده کنید. ابتدا مطمئن شوید که کمربندتان به خوبی می‌چرخد. باید کاملاً سفت باشد، اما نه آنقدر سفت که نتوانید نفس بکشید یا حرکت کنید.

کمربند شما نباید خیلی ناراحت کننده باشد. شما می خواهید بتوانید هسته خود را روی کمربند فشار دهید تا فشار و ثبات شکم افزایش یابد.