با لامپ کم مصرف مهتابی هوش فرزندان افزایش می یابد

آیا به صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش قبوض ماهانه آب و برق به یکباره علاقه دارید؟ بسیاری از پروژه های بهبود خانه وجود دارد که می توانید با آنها مقابله کنید تا به شما در دستیابی به هر یک از این اهداف کمک کنند.

اما، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کارآمدتر کردن انرژی خانه، استفاده از لامپ کم مصرف مهتابی است. قبل از اینکه متعهد شوید که به نورپردازی کارآمد روی انرژی تغییر دهید، مطمئن شوید که این مزایا و معایب را درک کرده اید:

بدیهی است که یکی از مزایای اصلی استفاده از نورپردازی کارآمد این واقعیت است که انرژی بسیار کمتری نسبت به چراغ‌های سنتی مصرف می‌کند.

لامپ‌های کم مصرف حدود 25 تا 80 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ‌های سنتی مصرف می‌کنند، که به این معنی است که هر ماه مقدار قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهید کرد.

یکی از موانع اصلی روشنایی کارآمد انرژی، هزینه است. قیمت هر لامپ فلورسنت فشرده بین 2 تا 15 دلار است و لامپ های LED 100 واتی می توانند تا 50 دلار قیمت داشته باشند.

لامپ

لامپ‌های سنتی بسیار ارزان‌تر هستند، بنابراین بسیاری از مردم با قیمت گزینه‌های کارآمد انرژی خاموش می‌شوند.

لامپ های کم مصرف بسیار بیشتر از لامپ های سنتی عمر می کنند. در واقع، ثابت شده است که آنها بین 3 تا 25 برابر بیشتر عمر می کنند.

این بدان معناست که حتی اگر برای خرید لامپ های کم مصرف باید مبلغ بیشتری را از قبل بپردازید، مجبور نخواهید بود که آنها را به دفعات تعویض کنید، بنابراین در واقع در هزینه های خود صرفه جویی می کنید.

طول عمر نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود، بلکه شما را از سردرد ناشی از تعویض مداوم لامپ در خانه نجات می دهد. این یک صرفه جویی در زمان بزرگ است، به خصوص اگر لامپ ها در مکان های سخت قابل دسترسی باشند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید با نور کم حال و هوای خود را تنظیم کنید، ممکن است مجبور شوید کمی سخت تر بگردید تا یک لامپ کم مصرف که قابلیت کم نور شدن را داشته باشد پیدا کنید.

نگران نباشید، با این حال، این لامپ ها قطعا وجود دارند، فقط باید پشت هر بسته را بخوانید تا مطمئن شوید که لامپ هایی را انتخاب می کنید که با دیمر شما سازگار است.

آیا تا به حال دست خود را بالای یک لامپ روشن نگه داشته اید؟ اگر چنین است، احتمالاً گرمای ساطع شده از سطح لامپ را احساس کرده اید. لامپ های سنتی حدود 90 درصد انرژی خود را صرف گرما و 10 درصد برای تولید نور می کنند.