با خوردن بادام درختی تازه سنگ کلیه را به راحتی دفع کنید

به لطف آزمایش‌های حیوانی می‌توان دریافت که بادام درختی تازه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های پلی فنلی است که از این فرآیند جلوگیری می‌کند.

مطالعه دیگری نشان داد که خوردن بادام به مدت یک ماه سطح کلسترول LDL اکسید شده را در بیماران تا 14 درصد کاهش می دهد.

احساس گرسنگی را کاهش می دهد: بادام درختی کربوهیدرات کمی دارد، اما پروتئین و فیبر بالایی دارد که احساس سیری را افزایش می دهد بنابراین می خواهید کمتر غذا بخورید.

بنابراین کالری دریافتی کاهش می یابد. یک مطالعه چهار هفته ای بر روی 137 نفر نشان داد که مصرف روزانه 43 گرم بادام به طور قابل توجهی گرسنگی و میل به خوردن را کاهش می دهد. مطالعات دیگر نقش آجیل را در مبارزه با گرسنگی تایید می کنند.

ممکن است در کنترل وزن موثر باشد: بدن ما حدود 10 تا 15 درصد از کالری موجود در آجیل را جذب نمی کند.

علاوه بر این برخی شواهد نشان می دهد که خوردن آجیل ممکن است متابولیسم را کمی افزایش دهد. با توجه به خواص سیر کنندگی آجیل می تواند مکملی عالی برای رژیم کاهش وزن باشد.

بادام

در یک مطالعه، یک رژیم غذایی کم کالری که شامل 84 گرم بادام بود کاهش وزن را تا 62 درصد در مقایسه با رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات های پیچیده افزایش داد.

مطالعه دیگری بر روی 100 زن دارای اضافه وزن نشان داد که کسانی که بادام می‌خوردند نسبت به کسانی که رژیم غذایی بدون آجیل داشتند، پوند بیشتری از دست دادند.

اثرات جانبی: در حد اعتدال بادام بی خطر است. اما افراد مبتلا به آلرژی به آجیل باید از این محصول اجتناب کنند: خطر عوارض جانبی از جمله شوک آنافیلاکتیک را افزایش می دهد.

همچنین هسته بادام به دلیل بزرگی می تواند منجر به خفگی در کودکان خردسال و سالمندانی شود که در بلع مشکل دارند.

بادام برای افراد مبتلا به زوال عقل، بیماری پارکینسون یا تحرک محدود توصیه نمی شود زیرا در معرض خطر ابتلا به آسپیراسیون هستند و زمانی که مایعات یا جامدات از معده به مجاری تنفسی استنشاق می شوند. این منجر به عوارضی از جمله ذات الریه می شود.